2017. december 11., hétfő

Türkizúszójú harcoshal- Betta pi


Sziasztok!

Mindenkinek boldog Hate-főt kívánok! XD (Márha a Hétfők olyan imádnivalók lennének)

Szóval most azért írok, hogy egy kicsit feldobjam a napotokat a nem-túl-érdekes tudnivalóimmal ;D



Ma egy különleges Betta-alfaj kerül terítékre. ;D

És mivel gyakorlatilag lehetetlen beszerezni, a tenyészéséről se tudok többet elárulni.)
Szerintem a latin elnevezése a legérdekesebb: a torokrészén egy fekete foltocska van, amely leginkább a "pi" formájára emlékeztet. És íme egy kép a pi-jéről: PI


nos, ez egy Pi  -_-
Na jó, viccet félretéve, ez a nagyjából 12 centis hal nem a kisméretű betták közé tartozik. Természetesen a nőstények kisebbek.  Thaiföldön őshonos, pontosabban Malajzia félszigetén

Szájköltő hal, ellentétben a Sziámi harcoshallal. Itt is az apa "felügyeli" a kicsiket, pontosabban a szájában melengeti addig, amíg ki nem kelnek. Ez eltarthat nagyjából 15-30 napig is. Ilyenkor az apa egy kis nyugodt sarokban húzza meg magát, táplálék elfogyasztása nélkül. (Ami amúgy is "hús" lenne. Bár olvastam olyat is, hogy -állítólag- bármit megesznek.)

Kinézetük

Hát.. nehéz leírni, de nagyjából így fest: alapszíne a piszkosfehértől a sötétbarnáig terjedhet, enyhe olajzöld árnyalattal, persze mindkét esetben a hastájék fehéres. Hasúszója félhosszú, teste nyúlánk, ahhoz képest a hát- és hasúszók rövidek. Farokúszója sugarai között apró barna pettyek sorakoznak (és azért hülyén hangzana a neve, ha nem is igaz, hogy türkiz, bár én nem vettem észre a "türkizúszót". Német oldalon találtam rá a nevére, így nem teljesen biztos, hogy ez a magyar neve... IS). 

Csak a növényzetnek példa, azon kívül meseszép...
Ha mégis sikerül egy párt beszereznünk...

Akkor egy nagyjából 80-100 literes akváriumban, 5-5.5 pH-n, valamint 23-25° Celsius fokon sűrű növényzettel és rengeteg búvóhellyel, nyugodt (nem ugrálós, agresszív, csipkelődő) halakkal együtt boldogan meglesznek.


A képek a Pinterestről származnak (mivel a Google-n nem találtam szép képeket):

   A hal... és az oly híres PI-je az állán
Így még aranyosabban néz ki. Mindjárt elolvadok :3
(De jobban belegondolva ezen a képen kívül se találtam jobbakat...)

Na még ez... azon kívül nem nagyon...

Képeket lehet még találni ITTITT, illetve ITT (a legutolsó képen egy nőstény látható, ebben biztos vagyok.)


Mindenkinek boldog PI-vel teli, matekos napot kívánok!

És itt egy szép Hófehérke, elköszönésképp

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése